Despre interviul de angajare

Blog | Azets România | 30.07.2020

de Irina Sterpu

Una dintre cele mai frecvente întrebări (ok, sunt mai multe) care ne trec prin minte atunci când aplicăm pentru un loc de muncă este “Cum să mă comport la interviu astfel încât să las o impresie bună și, mai ales, să ies câștigător în fața altor candidați?”

Cu toții știm că nu există un set de reguli prestabilite pe care să le urmăm ci, cel mult, sugestii ori sfaturi. Acestea fiind spuse, care ar fi cele mai bune sfaturi pentru un potențial candidat în contextul unui interviu de angajare? 

 

1. Prima impresie contează (știi tu, 4 secunde)! Este important să te îmbraci în funcție de interviul la care urmează să participi, iar pentru că există o gamă largă de servicii, ținutele sunt și ele diversificate. O ținută decentă și adecvată îți aduce un plus atunci când ai primul contact, respectiv interviu cu angajatorul tău. Este un bun moment să testezi validitatea regulii “Less is more” - în materie de accesorii, desigur.

        

2. Punctualitate! Lipsa punctualității reprezintă un semnal de alarmă pentru angajator, deoarece aceasta denotă cât de serios sau neserios tratează interviul candidatul în cauză. Este și un prim semnal asupra disponibilității tale de a te conforma rigorii unui program.

3. Informează-te! Un candidat informat despre compania la care aplică și job-ul solicitat are mai multe șanse de angajare decât un candidat care nu știe pentru ce post se prezintă la interviu. Citește tot ce poți găsi pe Internet despre companie: verifică site-ul firmei – află totul despre misiunea și obiectivele lor.

4. Nu minți! CV-ul tău ar trebui să conțină skill-uri reale (competențe lingvistice, cunoștințe tehnice), deoarece oricând poți fi rugat să pui în practică ce se regăsește în CV-ul tău. Cum s-ar spune, “don’t oversell yourself”!

5. Arată interes și respect! Acest aspect este foarte important începând chiar cu apelul telefonic primit de la recruiter. O atitudine ostilă sau prea familiară nu va avea un impact pozitiv asupra angajatorului tău. De asemenea, menținerea unui comportament echidistant și folosirea formulelor de politețe și de adresare corespunzătoare sunt imperios necesare. 

Motive frecvent întâlnite care pot duce la respingerea unui candidat sunt:

  • Candidatul nu îndeplinește cerințele profesionale ale postului (ex: studii superioare, competențe lingvistice)
  • Candidatului îi lipsesc anumite trăsături de caracter esențiale pentru acest job (ex: o bună capacitate de organizare a sarcinilor)
  • Candidatul nu arată interes față de companie sau locul de muncă pentru care a aplicat

 

      

Tips & Tricks

  • Ai grijă ca CV-ul tău să fie corect scris: fără greșeli gramaticale, litere lipsă sau greșeli de ortografie
  • Înainte de interviu, pentru a scăpa de emoții, poți ruga un prieten să îți adreseze câteva întrebări și să te ajute cu impresii (de exemplu poate ai ticuri nervoase sau verbale pe care le poți preveni)
  • Atunci când ești întrebat dacă ai vreo curiozitate, nu ezita să pui o întrebare inteligentă legată de compania în cauză
  • Fii sigur/ă pe tine și mult succes! :)
post author

Despre Irina Sterpu

Marketing Specialist Azets România